מהי רשלנות רפואית בהריון ובלידה?

September 28 2023spiderus_admin

בישראל ניתן למצוא שירותי רפואה ברמה גבוהה. הצוותים הרפואיים העובדים בבתי החולים ובקופות החולים מסורים ביותר ואין ספק שמרביתם עושים הכל בכדי להעניק את השירות והטיפול הטובים ביותר. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי ישנם מקרים שבהם רופא או כל איש מקצוע אחר מתחום הרפואה התרשל בתפקידו ובגין זאת, נגרם נזק למטופל.

ישנם לא מעט ממקרים של רשלנות רפואית בהריון ובלידה. מדובר על מקרים שיכולים להיות שונים מאוד הן מבחינת הנסיבות שלהם והן מבחינת ההיבטים המשפטיים. יחד עם זאת, המקרים הללו עלולים לגרום נזקים משמעותיים ביותר לאישה הרה או לעובר. על כן, בכל מקרה של רשלנות רפואית בהריון או בלידה, חשוב מאוד לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה בתחום.

מה צריך לדעת על תביעות רשלנות רפואית בהריון ובלידה?

כאמור, תביעות רשלנות רפואית בהריון  נחשבת לתיקים כבדים ביותר בתחום תביעות רשלנות רפואית. בהתאם לכך, סכומי הפיצויים בתביעות הללו יהיו גבוהים יותר. כמובן שפיצוי כספי, גבוה ככל שיהיה, לא באמת יוכל לפצות על כאבים או נזקים מהותיים ביותר שנגמרו לאישה או ליילוד, אך הוא בהחלט יכול לסייע בצרכים העתידיים שלהם ושל המשפחה כולה שכן, לא פעם לרשלנות רפואית בהריון ולידה יהיו גם השלכות כלכליות על המשפחה כולה,

חשוב לדעת כי בכל מקרה שבו יש חשש לרשלנות רפואית בהיריון ולידה, יש לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה המומחה בסוג תביעות מעין אלה. יש להגיש לו את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וזאת בכדי שהוא יבדוק האם אכן יש עילה לתביעה. במידה ויש עילה לתביעה, הוא ילווה את התובעים בניהול התיק, בייצוג בבית המשפט ועוד.

מקרים של רשלנות רפואית בהריון ולידה

חשוב להבין כי רשלנות רפואית בהריון ולידה עלולה להיות בעלת השלכות קשות מאוד. המטרה של הרופאים היא להבטיח את הבריאות של האם והעובר ולהוביל אותה בבטחה לתהליך לידה תקין ובריא.

ישנם מקרים של רשלנות רפואית בהריון ובלידה אשר בגינם האישה או התינוק נפגעים, דוגמאות למקרים הללו יכולות להיות:

הולדה בעוולה- מדובר על מקרים שבהם היה ניתן לגלות מומים חמורים בעובר באמצעות בדיקות שבוצעו, אך על אף שהבדיקות הללו בוצעו, הן לא גילו את המומים. בשל כך, הזוג המשיך את ההיריון ונולד תינוק עם מומים אשר עלול לסבול מכך לאורך כל חייו.

עוד מקרה הוא אי ביצוע של יילוד מוקדם בשל העובדה שלא זיהו מקרה שמסכן את האם או העובר. בשל כך, האם או העובר יכולים להיפגע מכך ולעיתים מדובר על פגיעות קשות.

עוד מקרה או פגיעה ברחם של האישה או בפוריות שלה בשל בדיקה הקרויה: היסטרוסקופיה. מדובר על בדיקה שלא פעם יש צורך לבצע בשל הפעלה והיא צריכה להתבצע בצורה מיומנת ומדויקת שכן ביצוע לא נכון של הבדיקה עלול לגרום לתוצאות קשות ביותר ובלתי הפיכות.

מקרים נוספים יכולים להיות אי זיהוי של רעלת הריון או סוכרת הריון, דבר שיכול לסכן הן את האישה ההרה והן את העובר במהלך ההיריון ובלידה.

 

Share: